Sambata, 29 noiembrie, se deschide replica virtuala a centrului Bucurestiului real

Virtual Bucharest, replica virtuala a centrului Bucurestiului real, se deschide sambata catre public in Second Life. Nu exista o anumita ora de deschidere, fiecare va putea intra cand vrea, insa de Ziua Nationala vor fi diferite evenimente. Orasul virtual va fi plin de steaguri iar vizitatorii vor putea sa mearga la patinaj dar sa se si bulgareasca, tot virtual, evident, a spus pentru Hotnews.ro, Aura Tatu, dezvoltator la Chase Corp. In Capitala virtuala nu va exista nimic legat de alegeri, proiectul n-are legatura cu politica.

Virtual Bucharest isi propune, pentru inceput, o reproducere in detaliu a Pietei Revolutiei cu cladirea Ateneului, Palatul Regal, Biblioteca Centrala Universitara si cu stradutele din jur care au spatii comerciale la parter. Interioarele sunt adaptate lumii virtuale. In Biblioteca Centrala Universitara exista o zona de orientare pentru utilizatorii noi, care sa-i ajute sa stapaneasca mai usor interfata platformei. In interiorul Palatului Regal este amenajata o expozitie cu cele mai reprezentative lucrari realizate de pictori romani, din colectia muzeului.

In Bucurestiul virtual vor exista spatii disponibile pentru promovarea brandurilor romanesti care doresc sa foloseasca platforma pentru a-si prezenta produsele sau serviciile si pentru a interactiona cu utilizatorii. Companiile romanesti vor putea testa puterea lumilor virtuale si marketingul interactiv intr-un spatiu 3D cu accent local.

Proiectul Bucurestiului virtual nu a ajuns la final, ci se va dezvolta in continuare, in ideea ca cei care intra sa poata descoperi lucruri noi si sa fie in continuare motivati sa participe. In functie de modul cum va fi primit acest proiect, echipa se gandeste sa mai realizeze replici dupa castelul Bran si Delta Dunarii urmate de alte orase precum: Brasovul, Clujul, Timisoara si Constanta. Investitia facuta pe partea tehnica la acest proiect in ultimul an s-a ridicat la circa 30.000 de euro.

In Second Life Bucurestiul este o insula de 65.000 metri patrati. Machetele 3D au fost create plecand de la poze ale cladirilor, exterioarele trebuie sa dea senzatia de realitate, iar interioarele sunt adaptate mediului online specific jocului Second Life. Capitala virtuala, spera dezvoltatorii proiectului, va atrage si straini dornici sa-si faca o idee despre cum arata Bucurestiul, mai ales ca lumea virtuala poate deveni un mod inedit si elegant de promovare a turismului.

Trebuie mentionat ca tehnic este posibila prezenta simultana a 100 – 150 de oameni in orasul virtual, fiindca peste acest numar pot aparea probleme tehnice.

Second Life e vazut de foarte multi ca fiind un joc, desi spre deosebire de jocurile video, nu exista o anumita misiune ce trebuie indeplinita, ci fiecare poate face ce vrea, interactionand cu alti utilizatori care intra din toate colturile lumii.

Pentru multi, Second Life nu mai este de mult un simplu joc. Sunt oameni care si-au abandonat job-urile din viata reala pentru a face bani reali din vanzarea de obiecte virtuale in Second Life.

Pe plan mondial exista circa 16 milioane de conturi la Second Life, iar despre numarul exact al romanilor e greu de spus, insa se estimeaza ca sunt cam 40-50.000 de conturi initiate din tara noastra.

Second Life, creat de Linden Lab, a fost lansat in 2003, dar anul trecut s-a dezvoltat puternic dupa ce un numar de branduri cunoscute au decis sa deschida reprezentante in mediul virtual. Datele arata ca 60-70.000 de oameni sunt online simultan in SL pe plan mondial. SUA are cel mai mare numar de utilizatori, dar Germania, Italia si Franta sunt tari care stau bine la acest capitol.

Vlad Barza , Hot News